Les Aventures de T. Sawyer ens ensenyen que la màgia és viure i no haver viscut, sentir i no haver sentit, somiar i no haver somiat. En esta obra donarem vida a allò que els xiquets i les xiquetes persegueixen fins que l’edat els acorrala, la llibertat. Sawyer i Huckelberry Finn recorren a contra corrent les ribes d’aquest Mississippi a ritme de blues, de malifetes i d’aventures. Aquest espectacle tria saltar-se les normes d’aquells que marquen la rutina. Sempre els herois han estat els homes? No en el nostre Sawyer. La nostra Sawyer. Un canvi de gènere en els personatges clàssics masculins i una nova mirada dia a dia
Blog Archives
L’Aneguet Lleig. El Musical
A partir del conte de Hans Christian Andersen, la companyia ALBENA TEATRE, ens ofereix una meravellosa metàfora que ens parla de la importància de l’autoestima i la confiança en nosaltres mateixos.
Així, amb nou intèrprets, cançons i teatre dins del teatre podrem gaudir d’una faula clàssica on menuts i grans viuran l’aventura de créixer i redescobrir qui som realment, i poder trobar així la nostra pròpia veu.
Contes de les 1001 nits
Aladí, Alí Babà i Simbad són els tres contes més famosos de les Mil i una nits, una recopilació de contes àrabs, indis, xinesos i de molts altres llocs. En la nostra proposta, nou intèrprets donaran vida a prop de setanta personatges per a endinsar-nos en algunes de les històries més divertides i atractives presentades per l’heroica Sherezade que finalment aconseguirà fer de Shariar, el sultà embogit, un bon home, afectuós i agraït.
Un projecte que he sommiat al llarc de molts anys i que finalment, després de 25 anys al front de l’Escalante, he portat a l’escenari. He de donar les gràcies a tots el que han participat en el procés de creació, però sobre tot, i com homenatge als homes i dones de teatre, a l’equip tècnic de l’Escalante que s’han entregat al muntatge amb abnegació, amor i professionalitat.
L’Home invisible
L’Home invisible ens arriba com un clàssic conegut per tot el món ple de referents visuals tant per les pel·lícules que s’han rodat amb aquest argument com per la força que desperta en la imaginació la lectura del llibre d’H.G. Wells.
Una oportunitat d’afegir a la màgia del teatre, la màgia de l’il·lusionisme i la màgia de la música en directe per oferir a l’espectador una experiència diferent i irrepetible, i acostar als nostres xiquets aquest clàssic literari de la ciència ficció.
Cyrano de Bergerac
L’espectacle que proposem és una adaptació del popular Cyrano de Bergerac d’Edmond Rostand. Afrontem este clàssic universal actualitzant el seu argument però també mantenint l’essència i els valors de l’obra original. Hem volgut reforçar eixos valors i al mateix temps dotar-los de força teatral barrejant-los amb l’esperit d’aventura, les lluites d’espases, la comèdia i les noves tecnologies. En eixe sentit, Marc, el protagonista de la nostra adaptació, té al seu abast qualsevol informació gràcies a internet. Però, com ens passa molt sovint, això no estimula el seu interès cap a eixa informació. El viatge vital que emprendrà Marc el farà valorar experiències reals i personals que mai trobaria a la pantalla del seu ordinador. I a més, mogut per les circumstàncies, haurà de fer un ús profitós del seu smartphone amb connexió a internet. La funció és a punt de començar. Ha arribat el moment de desconnectar els nostres mòbils… i llançar-nos a l’aventura.
El geperut de Notre Dame
Notre Dame de París és una novel·la romàntica poblada de personatges commovedors, agitats per un torren de sentiments que els impulsen a viure apassionadament.
Esta força innata és la substància principal d’esta proposta teatral, en la qual l’espectador pot posar-se dins la pell d’uns personatges tan reals que si estira el braç des del seient del pati de butaques els podria tocar. Un geperut d’esperit noble, una gitaneta alegre i rebel, un capità valent i sensible, un canonge trasbalsat pels seus baixos instints, un jutge injust, un còmic perdulari, una mare boja, una gàrgola locuaç… I, al remat, per poder saber tot allò que impressiona el seu esperit, els hem fet cantar.
Una oportunitat per al públic més jove per introduir-se dins d’este univers teatral, ple de grans personatges i de grans emocions.
Contes dels Grimm
Havia una vegada -allà per l’any 1811- dos germans que decidiren arreplegar per tota Alemanya contes de tradició popular. Eren Jacob i Will, més coneguts com els germans Grimm.
Contes versionats una i mil vegades i amb els quals tots hem somniat mentre els nostres pares ens els llegien per tal d’anar a dormir.
Benvinguts, doncs, a un món on tot és possible, on la il·lusió cobra vida i tot allò que dorm a la nostra imaginació té cabuda….
Els amors de Bastián i Bastiana
Volfgang Amadeus Mozart, va escriure l’òpera Bastien und Bastienne als dotze anys.
En el nostre espectacle, un xiquet de la seua mateixa edat, Mozart, reviurà moments de la creació de l’obra en un joc entre cantants, orquestra i, per descomptat, amb son pare, amic, tutor i mestre Leopoldo Mozart.
Un espectacle operístic en què el rancor de dos jóvens enamorats és transformat en amor gràcies a la feliç ajuda del mag Colàs.
Amada Candela
Amada Candela és la història d’una fugida, la d’una xiqueta anomenada Candela que no és una heroina, sinó una xiqueta que viu en un món que no li correspon.
En eixe viatge descobrix la importància d’una carícia, d’un bes, el significat de la paraula tendresa. L’alegria, la música, el ball i les sorpreses aniran acompanyant este descobriment.
Candela s’aguaita a mons de fantasia on descobrix el valor del somriure, la confiança i el consol, on els gats ballen, les ancianes malgasten ritme, els gossos tenen swing i els xiquets juguen enèrgicament amb el moviment al compàs de les notes d’una violinista molt, molt tendra.
Aladí
El que és l’Alhambra en arquitectura és el conjunt de contes Les mil i una nits en literatura. De tots els contes que componen la recopilació, potser, el més conegut siga Aladí: un jove d’una família humil arriba a enamorar una princesa i ocupar el tron del regne.
Una història divertida però apassionant i plena de contingut que a ningú deixa indiferent i si tenim en compte que en estos temps en què conviuen moltes cultures, durant segles separades per guerres, prejudicis, llunyania geogràfica o creences, és important buscar punts d’unió i enteniment per a forjar un món de justícia, llibertat, cooperació i interacció.
El nostre Aladí és un granet d’arena en este camí tan difícil com necessari.
Escapa’t amb mi, Monstre!
Amb els objectius principals de divertir i desmitificar alguns dels conceptes de la por, este musical rememora aquells entranyables monstres de la nostra infància, on a Frankenstein li molesta signar autògrafs, el comte Dràcula ens hipnotitza el ritme de mambo, la mòmia Ramsés ens embolica amb la seua dolça mortalla de tendresa i l’home llop Wolf ens entendreix el cor.
Veurem com estos quatre cèlebres personatges del cine de terror malviuen del record de les passades glòries en una tètrica mansió victoriana. I com, en ser abandonats per la seua majordoma, recorren a l’ajuda d’un especialista, i esta nova situació provocará tot tipus de sorpreses.