Skip to main content
  • El Teatre Escalante inaugura la programació de 2018 amb una producció pròpia de dansa contemporània. Entre el 15 de gener i el 8 de febrer, la companyia OtraDanza puja a l’escenari de la Sala Russafa el seu nou espectacle, Pi, inspirat en les formes de la naturalesa.

En tots els seus treballs destinats a un públic familiar, la companyia OtraDanza sempre indaga en les grans preguntes i curiositats que el pensament humà no acaba de desxifrar. Per a la seua nova creació han triat el misteri de les matemàtiques.

PI és un espectacle per a cinc ballarins dirigits per la coreògrafa i ballarina Asun Noales. L’elenc està integrat per Salvador Rocher, Saray Huertas, Diana Huertas, Carmela García y Sebastián Rowinsky. En la seua coreografia, els cossos dels ballarins es tornen xicotetes criatures: insectes, centpeus, cucs… A través del real i l’imaginari, la creadora vol posar en valor “la importància de respectar tot el que ens envolta i no trencar l’ordre secret i màgic del nostre univers”. L’obra és, en suma, una metàfora de l’admiració per la vida i per tot allò que ens envolta.

Dansa a través del microscopi

La composició coreogràfica és inicialment senzilla i a poc a poc es va teixint i complicant. S’inspira en un treball de recerca corporal sobre la simetria, l’espill, l’espiral, els fractals, els dibuixos calidoscopis, la fragmentació i la coordinació.

“π és la relació entre la longitud d’una circumferència i el seu diàmetre en geometria euclidiana. Aquest punt ha fonamentat la composició espacial, els cossos en l’escenari i la seua composició sobre l’espai, i també ha sigut el motor d’inspiració per a les projeccions utilitzades en l’obra”, avança Noales.

En PI hi ha una important presència de l’audiovisual. Els moviments i la dansa s’abrigallen amb projeccions que acompanyen en perfecta sincronia els ballarins i els elements escenogràfics. Els espectadors s’endinsen en aqueix univers màgic i nou ajudats per la combinació d’imatge real i sintètica, vídeo generatiu i ús de sensors, el resultat conjunt dels quals es projecta sobre l’espai escènic.

Una dècada d’èxits

L’estrena coincideix amb el desé aniversari d’OtraDanza. Des de la seua formació, la companyia il·licitana ha creat produccions pròpies aclamades, com Tierra, Da Capo i la trilogia composta per Back, Ara i Tattoo, i coproduccions per encàrrec, cas d’El Gran Banquete, amb el Teatre Chapí de Villena o Mater, junt al Festival Medieval d’Elx.

La formació dirigida per Asun Noales ha rebut diferents guardons i mencions. Entre altres, Premis de les Arts Escèniques de la Generalitat Valenciana i Recomanacions de la Xarxa Nacional de Teatres. Els seus treballs s’han presentat en festivals i espais de referència com Madrid en Danza, Danza Gijón, Dansa València o el Mercat de les Flors (Barcelona), Tanzmesse (Dusseldorf), Schrit_matcher (Aachen) o Harris Theater (Chicago).

OtraDanza estrena Pi, una coreografia inspirada en les formes de la naturalesa

  • El Teatre Escalante inaugura la programació de 2018 amb una producció pròpia de dansa contemporània. Entre el 15 de gener i el 8 de febrer, la companyia OtraDanza puja a l’escenari de la Sala Russafa el seu nou espectacle, Pi, inspirat en les formes de la naturalesa.

En tots els seus treballs destinats a un públic familiar, la companyia OtraDanza sempre indaga en les grans preguntes i curiositats que el pensament humà no acaba de desxifrar. Per a la seua nova creació han triat el misteri de les matemàtiques.

PI és un espectacle per a cinc ballarins dirigits per la coreògrafa i ballarina Asun Noales. L’elenc està integrat per Salvador Rocher, Saray Huertas, Diana Huertas, Carmela García y Sebastián Rowinsky. En la seua coreografia, els cossos dels ballarins es tornen xicotetes criatures: insectes, centpeus, cucs… A través del real i l’imaginari, la creadora vol posar en valor “la importància de respectar tot el que ens envolta i no trencar l’ordre secret i màgic del nostre univers”. L’obra és, en suma, una metàfora de l’admiració per la vida i per tot allò que ens envolta.

Dansa a través del microscopi

La composició coreogràfica és inicialment senzilla i a poc a poc es va teixint i complicant. S’inspira en un treball de recerca corporal sobre la simetria, l’espill, l’espiral, els fractals, els dibuixos calidoscopis, la fragmentació i la coordinació.

“π és la relació entre la longitud d’una circumferència i el seu diàmetre en geometria euclidiana. Aquest punt ha fonamentat la composició espacial, els cossos en l’escenari i la seua composició sobre l’espai, i també ha sigut el motor d’inspiració per a les projeccions utilitzades en l’obra”, avança Noales.

En PI hi ha una important presència de l’audiovisual. Els moviments i la dansa s’abrigallen amb projeccions que acompanyen en perfecta sincronia els ballarins i els elements escenogràfics. Els espectadors s’endinsen en aqueix univers màgic i nou ajudats per la combinació d’imatge real i sintètica, vídeo generatiu i ús de sensors, el resultat conjunt dels quals es projecta sobre l’espai escènic.

Una dècada d’èxits

L’estrena coincideix amb el desé aniversari d’OtraDanza. Des de la seua formació, la companyia il·licitana ha creat produccions pròpies aclamades, com Tierra, Da Capo i la trilogia composta per Back, Ara i Tattoo, i coproduccions per encàrrec, cas d’El Gran Banquete, amb el Teatre Chapí de Villena o Mater, junt al Festival Medieval d’Elx.

La formació dirigida per Asun Noales ha rebut diferents guardons i mencions. Entre altres, Premis de les Arts Escèniques de la Generalitat Valenciana i Recomanacions de la Xarxa Nacional de Teatres. Els seus treballs s’han presentat en festivals i espais de referència com Madrid en Danza, Danza Gijón, Dansa València o el Mercat de les Flors (Barcelona), Tanzmesse (Dusseldorf), Schrit_matcher (Aachen) o Harris Theater (Chicago).

Nadal a l’Escalante oferta circ contemporani, teatre i música per a bebés

Ha arribat el Nadal i amb ell la tradicional oferta teatral per a tots els públics del Teatre Escalante. Aquest cicle és una de les cites més antigues de la ciutat amb les arts escèniques per a menuts. Aquesta edició hi haurà circ, una lliçó humanista a càrrec de Charles Dickens i un tribut als Beatles. L’espai triat per a acollir del 26 de desembre al 3 de gener les propostes nadalenques del Centre d’Arts Escèniques serà el Teatre Rialto.

El primer espectacle de les festes serà Oopart, historia de un contratiempo, de Tresperté. Res és el que sembla en aquesta aventura. Una peculiar tripulació aterrarà davant els ulls dels espectadors i els oferirà la gran oportunitat de viatjar en el temps. Per tal d’aconseguir-ho faran gala dels seus millors reclams i els seus sorprenents números de circ, on tornen a apostar per l’acrobàcia i introdueixen un element nou, la bàscula. I tot, sense perdre la comicitat que els caracteritza inspirat en els gags físics del cinema mut.

Oopart és l’acrònim en anglès d’Out of Place Artifact (Artefacte fora de lloc). És un terme encunyat pel naturalista i zoòleg Ivan T. Sanderson i es refereix a objectes paleontològics i arqueològics trobats en llocs on no haurien d’estar o construïts amb tecnologia que no és pròpia del període. I en aquest espectacle, quan s’obri el teló, davant els ulls dels espectadors es mostra un sorprenent artefacte mecànic-temporal.

Tresperté és una de les companyies de circ més reconegudes del país, que renova el llenguatge tradicional i connecta amb els nous públics. Com a botó de mostra, Oopart va guanyar el Premi FETEN 2017 a la Millor Música original i va arrasar en els Premis del Circ Andalús 2016, on va ser reconeguda com el Millor espectacle de carrer i es va alçar amb els reconeixements a la Il·luminació, l’Escenografia i el Vestuari.

 

Nadals passats, presents i futurs

La Compañía Ferroviària ens ofereix un clàssic de Charles Dickens molt representat durant els nadals, Cuento de Navidad, que indaga en alguns dels tòpics més presents en les festes. Aquesta reflexió sobre la generositat a partir del relat de Dickens està programat els dies 28 i 29 de desembre.

La companyia alacantina s’ha decantat en els últims temps pels textos contemporanis, però es van decidir a realitzar la seua pròpia versió del clàssic de Dickens per l’extrapolació que té en el present de crisi financera. L’autor anglés es va esplaiar en aquesta obra en la seua crítica al capitalisme. Cuento de Navidad exposa els clarobscurs de la industrialització a l’Anglaterra del segle XIX, i el seu protagonista, Ebenezer Scrooge, és un prestador a famílies desvalgudes les emocions del qual estan marcades per l’afecte als diners. El missatge als xiquets d’aquesta versió adaptada per Paco Macià és clar: l’altruisme i l’afecte ens fan més feliços.

 

Bebés a ritme de pop

La proposta que posarà la guinda a les festes serà un concert tribut a The Beatles per part de La Petita Malumaluga. Quatre músics en moviment (violí, saxo, cello i percussions) i una ballarina conviden a participar en un càlid i emocionant homenatge als quatre de Liverpool. Bitels per a bebés és una proposta visual i sonora abrigallada per una escenografia suggeridora, jocs amb vídeos interactius i la participació del públic amb instruments de percussió.

Els músics es col·loquen en el centre de l’escenari i pares i xiquets se situen al voltant sense cap tipus de barrera entre públic i artistes. Durant 40 minuts, es desgranen, de manera interactiva, els grans èxits dels Beatles, Get back, All You need is love, Hey Jude y Yellow Submarine, entre d’altres. Majors i menuts estan convidats a participar activament de l’espectacle.

Adrià Novella, Premi de Teatre Infantil Escalante 2017

L’última edició del Premi de Teatre Infantil Escalante ha recalat en l’actor, dramaturg i director Adrià Novella (València, 1991) per la seua obra El xiquet que volia una falda escocesa, una proposta que aprofundeix en la identitat de gènere. El jurat, compost per Empar Canet, Eva Zapico i Chema Cardeña, ha destacat “la seua temàtica i la seua modernitat, tant a nivell formal com de contingut”, i valorat “l’estructura de l’obra, l’agilitat dels diàlegs, la composició de personatges i la seua viabilitat escènica i de producció”.

El guardó, que reconeix la millor obra inèdita de literatura dramàtica per a públic infantil, està dotat amb 5.000 euros i el compromís de publicar el text.

L’obra de Novella relata el viatge real o imaginari d’un xiquet que vol portar falda i davant la negativa dels seus pares, emprèn una travessia fins a l’únic lloc on sap que els homes poden vestir-la, Escòcia. En el camí, els seus progenitors seran companys, mestres i enemics, però també es convertiran en cavallers, fades padrines, ovelles i bruixes.

“El xiquet que volia una falda escocesa és un conte més, amb la clàssica estructura del viatge de l’heroi. Però no hi ha millor opció per a una persona que reconeix la seua identitat de gènere i, per sobre de tot, vol respectar-la i que la resta la respecte, que el camí de l’heroi”, desentranya l’autor.

D’Almagro a Manolito Gafotas, passant per Soul Atac

Novella va començar a idear el viatge del xiquet durant el Festival de Teatre Clàssic d’Almagro, on va decidir que el xiquet hauria de conèixer grans referents literaris com, per exemple, El Quixot, Macbeth, Jonàs, Pinocchio i els contes de fades.

Però abans d’escriure, també va visitar altres clàssics que no apareixen en el text, com Donde viven los monstruos, de Maurice Sendak, Manolito Gafotas, d’Elvira Lindo, Els viatges de Gúlliver, de Jonathan Swift, Les aventures del baró Munchausen, de Rudolf Erich Raspe, El xicotet príncep, d’Antoine de Saint-Exupéry, així com moltes aventures del món Disney i de l’estudi japonés Ghibli.

Per a completar la seua perspectiva, afirma haver indagat també en temàtica d’adults, com el llibre Desayuno en Plutón, de Patrick McCabe, la pel·lícula Birdman (Alejandro González Iñárritu, 2014), “i converses amb persones trans per a saber i empatitzar per a després escriure”.

Finalment, “per a amenitzar el viatge, una mica de música en la nostra llengua”, completa Novella. Grups com Manel, Soul Atac i Atzukak. L’han acompanyat en el procés d’escriptura i es poden escoltar en l’obra.

Un currículum divers

.

Novella es titulat en interpretació per l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València, postgraduat en teatre i educació per l’Institut del Teatre de Barcelona i Màster en Estudis Teatrals de l’Institut del Teatre i la Universitat Autònoma de Barcelona, on es va especialitzar en Teoria i pràctica dels processos creatius, i de resultes va realitzar un treball de recerca sobre dramatúrgies per a la inclusió del públic, tema que marca les seues últimes obres: El sueño de las galaxias, Maruschka. Comèdia russa sobre la nostra terretaPremi Micalet de Teatre 2017-, Joc de xiquetes/Juego de niñas -actualment en gira amb Bullanga Compañía Teatral-, i la darrera, El pacte.

La seua formació com a dramaturg ha vingut de la mà de José Sanchis Sinisterra, Paco Zarzoso, Beth Escudé, Carles Batlle i Xavier Albertí, entre altres. És membre fundador de Bullanga Compañía Teatral, en la qual dirigeix gran part de les seues obres, i treballa com a mestre de teatre per a diferents centres i institucions

Com actor ha treballat en companyies com La Cubana y amb directors com Chema Cardeña, Vicente Genovés i Edison Valls. Precisament, agraeix aquest premi a la tossuderia d’aquest últim. El fundador d’Ananda Dansa el va animar a presentar-se a concursos literaris i va enviar-li les bases del Premi de Teatre Escalante.

Acostem la ciència ficció als xiquets amb una versió musical de ‘L’home invisible’

La ciència ficció no és una matèria primera habitual en els escenaris. Per a acostar la literatura d’aquest gènere als més xicotets, el Teatre Escalante va decidir fa tres anys produir una adaptació a càrrec de La Pavana Companyia Teatral del clàssic d’H. G. Wells, L’home invisible.

Aquesta temporada, el centre d’arts escèniques reposa el muntatge de l’1 al 21 de desembre en el Teatre Martin i Soler del Palau dels Arts. La proposta, de tall humorístic, compta amb cançons i música en directe, efectes especials, il·lusions i enginys.

Per a traslladar a l’escenari la peculiar lògica del món de la ciència ficció, l’espectacle recorre a sorprenents efectes visuals per als quals s’ha comptat amb l’assessorament del mag i actor Nacho Diago.

Un altre dels elements clau del muntatge és la seua música original, una partitura creada pel compositor valencià i Premi Nacional de Música, Joan Cerveró, que aconsegueix crear el clima de misteri necessari per a aquest tipus d’històries.

Completa l’elenc una selecció d’intèrprets que reuneix diverses generacions de les arts escèniques valencianes: Enric Juezas, Anna Casas, Carlos Amador, Juli Cantó, Miguel Arnau Jr., Pepa Sarrió, Xavo Giménez i Xoxe Giménez.

Sobre l’escenari es reuneixen grans personatges del gènere, com Sherlock Holmes i el Doctor Watson, el professor Moriarty, el Doctor Moreau i fins i tot Norman Bates i la seua mare, protagonistes de l’obra mestra del cinema de terror Psicosis (Aldred Hitchcock, 1960).

Els brillants diàlegs han sigut escrits per Rodolf Sirera, que realitza un homenatge a les grans obres d’autors com Julio Verne o Arthur Conan Doyle. Per això, des de la companyia recorden que aquesta peça trepidant, plena d’humor, aventures i intriga, pot servir com a introducció als més joves en el gènere fantàstic, que en poques ocasions puja a les taules del teatre.

Cicle sobre la memòria històrica per a obrir el debat sobre el passat

La memòria històrica ha trobat en el teatre un mitjà on expressar-se i obrir el debat entre la població. És per això que des de l’any passat, el Teatre Escalante ha inclòs entre la seua programació un cicle per a adults entorn d’aquesta reflexió sobre les ferides encara obertes de la Guerra Civil. Del 25 al 27 d’octubre, el projecte Escalante es trasllada a la Sala Matilde Salvador per a evocar veus anònimes i destacades de represaliats del règim franquista. El teatre dóna veu al poeta Miguel Hernández, a la miliciana anarquista María La Jabalina i a les preses que van fer de la seua dignitat un manifest de resistència revolucionària durant la postguerra.

“El teatre pot aportar emoció i reflexió per a cicatritzar les ferides encara obertes. Tal vegada és més fàcil reflexionar des de l’emoció, des de les històries quotidianes, aquelles que tenen nom i cognoms. Com diu Juan Mayorga el teatre és el lloc idoni per a examinar el món amb ull crític”, considera el director artístic de Teatre Escalante, Josep Policarpo.

Aquesta edició, la proposta es trasllada al mes d’octubre a fi de coincidir amb el Congrés internacional d’estudis històrics sobre la Guerra Civil espanyola, organitzat per la Universitat de València i la Delegació de Memòria Històrica de la Diputació, i destinat a reflexionar i debatre sobre diferents aspectes del conflicte que va viure el nostre país entre 1936 i 1939.

‘María la Jabalina’, de Companyia Hongaresa de Teatre.
Inaugura la proposta Hongaresa de Teatre amb María La Jabalina. En una espècie de teatre documente, Lola López dóna veu a una miliciana anarquista nascuda en Port de Sagunt i afusellada per la dictadura en 1942.

 

L’endemà, 26 d’octubre, pren el relleu Pilar Martínez en Las madres presa. El monòleg adapta un text autobiogràfic de Manuela Ortega on l’autora rememora l’episodi que va canviar per sempre la seua vida: l’entrada a la presó de la seua mare per encobrir els maquis

Finalment, Crit Companyia de Teatre planteja el 27 d’octubre, en Miguel Hernández, después del odio, un viatge a través de la vida i l’obra del poeta d’Oriola.

 

Sol·licitud Premi de Teatre Infantil Teatre Escalante 2017

Requisits

Per a presentar les obres s’haurà d’omplir a través d’internet la instància, en la qual s’indicarà només el pseudònim (no el nom real) i títol de l’obra, i adjuntar un exemplar en PDF de l’obra. En la primera pàgina del pdf es farà constar el títol de l’obra i el pseudònim (no el nom real) de l’autor.

Haurà d’imprimir la sol·licitud, fins al , presentar en el Registre General d’Entrada de la Diputació de València (Plaça de Manises, núm. 4 baix, 46003 València) o per qualsevol de les formes previstes en la normativa vigent, incloent lo següent:

a) La instància que ha imprés en l’omplir el formulari en internet.
b) Obra impresa, en format paper. En la primera pàgina de l’obra es farà constar el títol de l’obra i el pseudònim (no el nom real) de l’autor.
c) Sobre tancat. En l’exterior del sobre s’indicarà el títol de l’obra i el pseudònim de l’autor. En l’interior, s’inclourà lo següent:

  • – Dades de l’autor (nom, cognoms, direcció, telèfon de contacte.
    – Fotocòpia del DNI,
    – Breu referència biogràfica.
    – Declaració jurada de que la novel·la és original i inèdita, que està lliure de qualsevol compromís d’edició i no està pendent de resolució en un altre concurs literari).

Important: La presentació de l’obra és anònima. Per tant, necessàriament ha de fer-se baix pseudònim. L’obra quedarà desqualificada si el nom real de l’autor s’esmenta en qualsevol part dels documents presentats (excepte en l’interior del sobre tancat).

Documentació a aportar

  • -Instància .
    -Obra impresa en format paper.
    -Sobre tancat amb les dades de l’autor en el seu interior.

Més informació:

Enllaç la oficina virtual diputació de València

Convocatoria PDF

Concurs públic per a gestionar i dirigir l’Escola Escalante

Ja està publicat l’anunci de licitació per a la contractació del servei de gestió i direcció de la nostra Escola. Us deixem el link amb tota la informació:

L’Escola de Teatre Escalante va nàixer el 1993 amb la intenció d’acostar les arts escèniques al públic i convertir la formació en un instrument de diversió i desenvolupament personal i social. A més, l’Escola vol oferir als professionals una oportunitat per a l’especialització en la formació acadèmica.

El seu funcionament, tant a nivell pedagògic com a nivell logístic, garanteix i tutela l’activitat de l’escola i l’aprenentatge de l’alumnat. L’equip pedagògic es compon de professionals en actiu, amb un coneixement profund de la realitat teatral, tant en el pla professional com en el pedagògic, distribuïts en departaments didàctics que garanteixen la correcta vertebració d’un pla d’estudis dinàmic i actual.

Presentem el primer estudi sobre la presència femenina en les arts escèniques

Som pioners en els teatres valencians en realitzar un estudi sobre la paritat en les arts escèniques. L’estudi, que respon al compromís que va adquirir el nostre director Josep Policarpo de calibrar l’eficiència i consecució dels seus objectius i establir mesures de control, avaluació i de seguiment de resultats, se centra a analitzar la presència femenina en el Teatre Escalante durant la temporada 2016-2017. I tot açò, amb la finalitat d’avançar cap a la paritat dins d’un context marcat per la gran desigualtat de gènere existent en el sector de les arts escèniques, tal com ve denunciant des de fa temps l’Associació Clásicas y Modernas.

Els resultats d’aquest estudi són bastant reveladors i com assenyala Policarpo, “la situació del Teatre Escalante podria ser l’espill en el qual es podrien mirar la resta de les arts escèniques valencianes quant a la presència de la dona”.

 

Informe Teatre Escalante

Èxit rotund del cicle Menut Teatre

Els xiquets i xiquetes són espectadors presents i si els oferim espectacles de qualitat no ho deixaran de ser en el futur. Sota aquesta premissa articulem el cicle Menut Teatre amb el qual tancarem la temporada aquest diumenge. Una programació dedicada íntegrament als més xicotets de la casa, a aquells que acaben d’arribar al món, comencen a donar els seus primers passos i/o emetre les primeres paraules.

Com explica el nostre director Josep Policarpo, el cicle Menut Teatre “pretén fomentar el contacte amb el teatre des d’edats molt primerenques a través d’espectacles molt sensorials en els quals els bebès gaudisquen i es deixen portar per tot l’imaginari i les emocions que els actors els proposen”.

 

Afuera es un lugar, espectacle de titelles per a bebès de la companyia Arena en los bolsillos i Planeta Ka, espectacle-instal·lació sensorial coproducido pel Festival El més petit de tots i Imaginart han aconseguit el cent per cent d’ocupació en les funcions que vam oferir les passades setmanes. I aquest diumenge 21 de maig acomiadem temporada en el MUVIM amb dues funcions -17:00 i 18:00h- de Screen Man, de Teatre de L’Home Dibuixat. Un muntatge per a bebès a partir de 2 anys, Premi Nacional de Teatre per a la Infància i la Joventut que situa als xicotets espectadors en un univers màgic que es desenvolupa davant els seus ulls.

Tallers per a reciclar i vitaminar el treball dels professionals del sector

 

L’Escalante ofereix 4 tallers per a professionals graduats en art dramàtic i dirección d’escena com una trobada per a la reflexió, l’aprenentatge i el necessari reciclatge d’actors, directors i dramaturgs.

En Equilibristes de la creació, Jokin Oregi, creador de la companyia Marie de Jongh l’últim espectacle de la qual Amour va aconseguir el Premi Ercilla a la Millor Producció Basca i primer premi FETEN 2016, ens donarà les claus per a armar una bona estructura dramatúrgica.

En El teatre com a joc i la comèdia dramàtica com a gènere, la directora escènica i dramaturga Carol López, reconeguda amb el Premi Max a la Millor Autoria en català per Germanes i L’any que ve serà millor, crearem un espectacle inscrit en la comèdia romàntica a partir de les improvisacions.

El premiat actor i director Sergio Peris Mencheta, impartirà per la seua banda el curs L’actor creador. I l’escriptor i director teatral Jordi Casanovas, també amb una llarga llista de premis sobre les seues esquenes, ens oferirà un taller de creació per a actors, Ficció i document, en el qual crearem un espectacle a partir de documents reals relacionats amb la Ruta Destroy o a la Ruta del bakalao.

+info: https://escalantecentreteatral.dival.es/escuela/cursos-para-profesionales

Tomasa Sawyer desembarca en el Palau de les Arts per a seguir cantant a la llibertat abans d’iniciar la seua gira nacional

Última oportunidad per veure Les aventures de T.Sawyer abans que inicie una gira nacional

La Tomasa Sawyer de la Teta Calva desembarca del 7 al 12 de març en el Palau dels Arts Reina Sofia per a seguir cantant a la llibertat, combatre l’avorriment amb la imaginació i defensar la infància com un dels majors tresors.

Després del seu pas pel Teatre El Musical durant quasi dos mesos amb funcions per a escolars i dues pel públic familiar, Joe Harper, Tomasa Sawyer i Huckleberry Finn tornen així als escenaris valencians amb Les aventures de T.Sawyer, una producció del Teatre Escalante i Diputació de València, la història de la qual, una adaptació lliure dels textos de Mark Twain escrita per Xavo Giménez i Iaia Cárdenas fomenta els valors de l’amistat, el respecte i la tolerància.

País Basc, Murcia, León, Mallorca, Valladolid i Madrid són algunes de les ciutats que visitarà Tomasa Sawyer en la seua gira nacional, després de passar per la sala Martin i Soler del Palau dels Arts amb funcions per a col·legis del 7 al 10 de març, i dues noves funcions per al públic familiar el dissabte 11 i el diumenge 12 de març a les 18 hores.

 

Dues úniques funcions obertes al públic de Els viatgers del temps, un joc teatral i didàctic sobre la nostra història

 

L’Escalante ofereix dues úniques funcions obertes al públic familiar el diumenge 26 de febrer i el 5 de març de la seua producció Els viatgers del temps, creada per la companyia valenciana Pot de Plom i dirigida per Xavi Castillo. Un espectacle inèdit que ja han pogut gaudir els diferents grups d’escolars en les funcions matinals que, des de febrer i fins a finals de març s’ofereixen en el Teatre El Musical.
El teatre i la història es fonen en Els viatgers del temps, una aventura fantàstica per a tots els públics (+8 anys) que ens portarà a un trepidant i divertit recorregut pels esdeveniments històrics més importants que van marcar la destinació dels valencians al mateix temps que viatjarem, de manera paral·lela, per la història del teatre.
         Dels ibers a la València republicana

Un carromato de comediants que resultarà ser una màquina del temps ens permetrà viatjar al passat i el futur amb cinc eixelebrats personatges. Amb ells ens traslladarem als temps dels ibers, la batalla d’Almansa o a la València republicana al mateix temps que coneixerem les comèdies i tragèdies de l’antiga Grècia, el teatre medieval, la comèdia de l’art o el teatre social de Bertolt Brecht. Dins d’aquest periple teatral i històric coneixerem també de primera mà a personatges com Jaume I el Conqueridor, el Guerrer de Moixent, Hamlet o Felipe V.

“Es tracta d’un espectacle replet de referències teatrals i cinematogràfiques, amb un llenguatge directe i joglaresc. Una obra en la qual desfilen molts personatges i situacions divertides. I per açò també hem cuidat la part de documentació històrica, no volíem descurar la part didàctica de l’obra. La nostra intenció és que els xavals gaudisquen del joc teatral i de la història, que siga para ells una experiència enriquidora”, explica Xavi Castillo.