
Objectiu
Compartir i desenvolupar eines concretes i pràctiques per a l’actuació. Ampliar el registre creatiu i l’autonomia. Anàlisi de text. Retrobar l’espai de cerca i indagació que nodrisca i reavive el nostre desig i potència creadora.
Dinàmica de l’entrenament
Exercització per a incorporar els objectius tècnics plantejats en relació al text, a la comunicació, la imaginació i l’acció. Assaig i pràctica d’escenes (per parelles) que assemblen un assaig on el professor (director) explora i desenvolupa al costat de l’alumne (actor-actriu) diferents operacions que funcionen com a eines útils i decisives per al treball de l’actuació.
Contingut
La subtil, però enorme diferència entre actuar i accionar, entre estar i mostrar. Representar un pensament o una emoció o aconseguir un vertader procés de pensament que produïsca una emoció genuïna nascuda en l’ací i ara que ens proposa l’escena. La idea és pensar un actor independent, amb propostes pròpies, que tinga les estratègies per a proposar i resoldre les escenes i les armes necessàries per a dur a terme les seues idees; així com la mal·leabilitat per a incorporar les propostes de la direcció i transformar-les en motors propis que enriquisquen el seu treball. L’enemic major per a un actor és l’actuació, si aquesta se situa per davant de la pròpia acció del personatge, apareixent així (com a simple representació), quan l’ocupació de l’actor es dispersa i no troba el focus que el concentre en el seu objectiu. L’anàlisi del text ha de servir-nos com un impulsor, més que com un panorama inabastable0 que ens genera impotència. Els personatges i les seues diferents capes de veritat, contradicció, mentides i transicions poden sorgir d’una anàlisi profunda però pràctica que ens revele unitats definides que íntegrament conformen el mapa del personatge. En relació a l’acció necessitem definir quin significat real té per a nosaltres aqueixa paraula. Si acordem que l’ocupació essencial del personatge és la modificació (ja siga de l’altre o de si mateix) per tant aquest és el seu objectiu, trobem que l’acció és un eix que ens organitza el pensament i l’actuació. L’emoció sorgirà del xoc natural de l’objectiu del personatge amb la seua oposició (conflicte) sumat a les circumstàncies humanes que ho conformen, aconseguint així una emoció genuïna i no forçada des de l’actuació.
Requeriments
Els treballs seran en parelles pel que es demana la selecció d’un company o companya i triar un material que tots dos senten útil per a treballar durant el taller. En cas de no poder trobar parella almenys portar proposta d’escenes perquè en la primeres classes puguem organitzar els duos restants.