Skip to main content

Safari

¿Per què el cocodril s’entesta a ultratjar el lleó que no sap rugir? ¿Per què la resta d’animals també s’entossudeix a fer-li la punyeta? ¿Què caldrà fer perquè el rei de la sabana s’envalentisca?

En Pinyot i en Carabassot, els intrèpids investigadors de La Baldufa, ens expliquen el conflicte en què s’han trobat immersos a la sabana. Intentaran ajudar el lleó i conéixer quins són els motius del seu pesar.

El bullying és la qüestió que s’aborda, els xiquets també poden ser ferotges i cruels amb els companys. En canvi, tenim el convenciment que, per mitjà de l’educació i el treball, es poden potenciar actituds i comportaments en positiu que permeten una convivència dolça i tranquil·la.

Arturo y Clementina

Una història per a la igualtat

Arturo i Clementina són dues tortugues enamorades que decideixen compartir la seua vida, però els seus criteris són molt diferents. Mentre Clementina vol sentir l’art i la vida creant, Arturo sols valora la cultura ja consagrada i es riu de la ingenuïtat de la seua companya que vol desenvolupar diferents activitats artístiques.

La posada en escena és un diàleg entre las noves tecnologies i el teatre d’ombres tradicional. La música, molt propera al públic infantil, però amb referències clàssiques i modernes, potencia emocionalment les escenes d’aquesta història.

Cuento de Navidad

Cuento de Navidad és una reflexió sobre allò que podem fer pels altres i per nosaltres mateixos i no fem, sense calcular l’abast que això pot tindre.

El missatge per als xiquets és clar: la generositat i l’afecte ens fan més feliços. Estem convençuts que un relat que té més de dos segles continua vigent hui, quan ens trobem davant un univers infantil on emergeix la soledat i la inclinació per tot allò material. Charles Dickens ens dóna una bona lliçó humanista per homenatjar la celebració del Nadal.

Una posada en escena rica i una atractiva estètica convidaran l’espectador a reviure un gran clàssic de la literatura.

Moby Dick

Ismael s’embarca en el Pequod, vaixell balener a les ordres del capità Akab. Durant el viatge, disfruta dels plaers de la vida en la mar, fa amics i aprén a reconéixer els diferents tipus de balenes… Però, l’obsessiu desig de revenja del capità Akab contra Moby Dick, la balena blanca, conduirà el Pequod i la tripulació a la desgràcia.

La companyia GORAKADA ens proposa un joc en el qual la imaginació és el principal aliat per a recrear davant els nostres ulls mars, catxalots, personatges i aventures presents en l’obra. Tot això es materialitza en la ment de l’espectador mitjançant l’ús d’elements escènics, el ritme, l’humor, el treball dels actors i, sobretot, les paraules de Melville.

Bitels per a bebés

Quatre músics en moviment (violí, saxo, violoncel i percussions) i una ballarina us conviden a participar d’un càlid i emocionant homenatge a The Beatles.

Una proposta visual i sonora on xiquets, xiquetes i adults gaudeixen d’una selecció de cançons amb sofisticats arranjaments, interpretades per músics de contrastada trajectòria.

Tot embolcallat per una escenografia suggeridora, jocs amb vídeos interactius i la participació del públic amb instruments de percussió.

Adults i xiquets i xiquetes estan convidats a participar activament de l’espectacle. Els nens poden, fins i tot, entrar lliurement a l’espai escènic i interactuar amb els intèrprets.

Oopart, historia de un contratiempo

Una gentada espera expectant per veure la sorpresa que els oferirà l’artefacte mecànic temporal que tenen al davant. Res és el que sembla ser en aquesta aventura a través del temps.

Una peculiar tripulació, acabada d’arribar d’un viatge a través del temps, aterra davant dels nostres ulls i ens presenta la gran oportunitat de viatjar en el temps. Per tal d’aconseguir-ho, utilitzaran les seues habilitats físiques i els espectaculars números circenses. Però hui no és un dia qualsevol en la seua rutina de venedors ambulants. Manipular el temps a voltes té conseqüències…

Miguel Hernández, después del odio

Crit planteja un viatge a través de la vida i de l’obra del poeta d’Oriola a partir d’alguns elements que ja s’han convertit en valors sòlids de la companyia: una exquisida sensibilitat cap a la poesia, una sòlida interpretació i un ric acompanyament musical.

Com diu Alfons Cervera, després de l’odi ens queda l’escriptura. I és en eixe moment quan apareix el muntatge de Crit, amb la seua rotunda vinculació amb la realitat d’un temps i d’un poeta. Un magnífic apropament a la vida i a l’obra de Miguel Hernández.

Las madres presas

El text autobiogràfic de Manuela Ortega rememora precisament l’episodi que va canviar per sempre la seua vida: l’entrada a la presó de la mare per encobrir els maquis. Un capítol cruel de la postguerra franquista que al mateix temps és un homenatge a totes aquelles dones amb un sentit innat de la dignitat que van fer de la perseverança un manifest de revolucionària resistència.

Pilar Martínez ha convertit aquest relat en un compromés i emocionant monòleg del teatre documental. Una veritat profunda il·lumina els seus ulls, amb el desig de compartir la memòria de les veus enterrades.

María la Jabalina

Lola López, en una mena de teatre document, dóna veu a una miliciana anarquista nascuda al Port de Sagunt i afusellada el 1942 pel franquisme. L’exercici de memòria està fet amb distints llenguatges escènics que es combinen per enriquir la posada en escena de l’espectacle.

La dramatúrgia està construïda a partir de la combinació de dues estètiques distintes. D’una banda la documental, sustentada en informació autobiogràfica, i d’altra la lírica, que es recolza en poemes de Camus, Federica Montseny, Paca Aguirre, César Vallejo etc., la pròpia interpretació de la protagonista i en un espai sonor fortament suggeridor.

Pi

PI és un espectacle de dansa per a públic infantil i familiar que, a través de la realitat i l’imaginari, vol posar en valor la importància de respectar tot allò que ens envolta, cuidar el nostre entorn i no trencar l’ordre secret i màgic del nostre univers.

Tot l’univers i absolutament tot el que ens rodeja està regit per una geometria que ordena el caos. La simetria, els colors, la formació i expansió del món i la seua connexió amb les matemàtiques és una cosa que ens crea curiositat i fascinació.

Existeix un patró natural que ens envolta a tots, un patró numèric que conté enigmes. Les espirals, els cicles, la proporció geomètrica, les ramades, les migracions, ens mostren que tot allò que ens envolta segueix un patró, que afavoreix un ordre en el caos, des de l’inici del cosmos fins a l’expansió de la matèria. Un món en contínua vibració, dinàmic, canviant i on tot interactua.

PI és una metàfora de l’admiració per la vida i per tot el que ens envolta. Des d’allò més menut a allò més gran. On tot i tots som importants i imprescindibles.

Les 7 diferències

Les 7 diferències ens mostra en escena a persones de trets físics i d’orígens ben distints: pells negres, blanques, roses; ulls allargats, redons; llavis grossos, prims; africans, asiàtics, europeus… Un munt de formes i colors, un ventall de llengües, de costums i de maneres d’entendre la vida que reflecteixen la diversitat humana amb què convivim cada dia.

Coneixerem per què i com van arribar fins ací aquests personatges, què es van emportar del seu país i què van haver de deixar. Descobrirem algunes de les peculiaritats de la seua cultura  i jugarem a trobar les diferències entre uns i altres.

El llenguatge del cos, la música, el joc, l’humor i la mescla de les històries reals dels intèrprets amb la ficció són alguns dels ingredients d’un espectacle que reflexiona a propòsit del que realment ens separa i ens uneix a les persones, de com ens agrada -de vegades- sentir-nos diferents però com ens molesta quan ens fan sentir que eixes diferències ens deixen fora.

Les 7 diferències és un cant a la curiositat, la naturalitat i l’humor amb què els més menuts viuen la diferència però, també, un espai per a reflexionar en família sobre les dificultats que podem trobar a l’hora de relacionar-nos amb persones molt diferents.

 

http://www.les7diferencies.blog

 

 

L’home invisible

L’home invisible trasllada a l’escena el clàssic de la literatura de ciència-ficció escrit per H.G. Wells, una fascinant peça teatral amb cançons i música en directe.

L’acció se situa al rústic poble d’Iping, on els seus habitants relaten els esdeveniments misteriosos que acompanyen l’arribada del sinistre Griffin. Aquesta suggeridora història combina uns diàlegs brillants amb sorprenents efectes especials i il·lusions enginyoses, ben acompanyats per música en directe i cançons.

Una oportunitat per a oferir a l’espectador una experiència diferent, irrepetible, i acostar als nostres espectadors aquest clàssic literari de la ciència-ficció.