Skip to main content

Agua de Luna

Espectacle de deu escenes, introduïdes por un text en àudio, evocant la lluna o l’aigua, de cinc grans escriptors de la literatura hispànica i universal.

L’aventura d’Agua de Luna i Gotagualina, dues gotes d’aigua salada que ens ensenyaran a conviure amb el bé més preat d’aquest món, l’aigua. Descobrirem en aquesta aventura els valors de la col·laboració, el respecte a la igualtat, la diversitat i l’amistat.

Una manera diferent i màgica de viure i vore el cicle de l’aigua.

Loo

Loo és un vent fort i calent que corre les vesprades d’estiu, però també és el nom de la nostra protagonista, la qual encarna aquest element. L’espectacle mostra la seua tasca d’espentar les dunes del desert i dessecar els mars i els oceans que es troba al seu pas, deixant vaixells paralitzats enmig d’un mar d’arena. Un document poètic sobre com i per què el vent desertitza.

És una peça de gran potència visual, on espectadors i actors comparteixen el mateix espai amb la voluntat de convertir l’assistència a aquest espectacle en una experiència única per als més menuts.

Lil·Liput

És un conte senzill i poètic. Un univers sonor que va construint-se a mesura que avança, que mescla la música en viu amb les aportacions puntuals del públic més menut. Un món diminut, molt especial i que, en molts aspectes, és reflex del nostre.

La mescla d’instruments electrònics amb elements de reciclatge, manipulats pels intèrprets i pels espectadors, ajudaran a construir la banda sonora del nostre Lil·liput particular.

Huellas

Huellas ens apropa a una realitat que ens envolta, però que, potser, no ens havíem plantejat mai, l’origen de la relació entre l’home i el seu millor amic, el gos.

Un recorregut històric divertit sobre aquest vincle tan especial entre dos espècies tan diferents, que busca les empremtes d’aquesta antiga amistat per a no oblidar quin és el camí que hem recorregut junts i imaginar-nos on ens pot portar.

El gos i l’home ja no poden viure l’un sense l’altre, i tant de bo que aquesta història continue.

Safari

¿Per què el cocodril s’entesta a ultratjar el lleó que no sap rugir? ¿Per què la resta d’animals també s’entossudeix a fer-li la punyeta? ¿Què caldrà fer perquè el rei de la sabana s’envalentisca?

En Pinyot i en Carabassot, els intrèpids investigadors de La Baldufa, ens expliquen el conflicte en què s’han trobat immersos a la sabana. Intentaran ajudar el lleó i conéixer quins són els motius del seu pesar.

El bullying és la qüestió que s’aborda, els xiquets també poden ser ferotges i cruels amb els companys. En canvi, tenim el convenciment que, per mitjà de l’educació i el treball, es poden potenciar actituds i comportaments en positiu que permeten una convivència dolça i tranquil·la.

Arturo y Clementina

Una història per a la igualtat

Arturo i Clementina són dues tortugues enamorades que decideixen compartir la seua vida, però els seus criteris són molt diferents. Mentre Clementina vol sentir l’art i la vida creant, Arturo sols valora la cultura ja consagrada i es riu de la ingenuïtat de la seua companya que vol desenvolupar diferents activitats artístiques.

La posada en escena és un diàleg entre las noves tecnologies i el teatre d’ombres tradicional. La música, molt propera al públic infantil, però amb referències clàssiques i modernes, potencia emocionalment les escenes d’aquesta història.

Cuento de Navidad

Cuento de Navidad és una reflexió sobre allò que podem fer pels altres i per nosaltres mateixos i no fem, sense calcular l’abast que això pot tindre.

El missatge per als xiquets és clar: la generositat i l’afecte ens fan més feliços. Estem convençuts que un relat que té més de dos segles continua vigent hui, quan ens trobem davant un univers infantil on emergeix la soledat i la inclinació per tot allò material. Charles Dickens ens dóna una bona lliçó humanista per homenatjar la celebració del Nadal.

Una posada en escena rica i una atractiva estètica convidaran l’espectador a reviure un gran clàssic de la literatura.

Moby Dick

Ismael s’embarca en el Pequod, vaixell balener a les ordres del capità Akab. Durant el viatge, disfruta dels plaers de la vida en la mar, fa amics i aprén a reconéixer els diferents tipus de balenes… Però, l’obsessiu desig de revenja del capità Akab contra Moby Dick, la balena blanca, conduirà el Pequod i la tripulació a la desgràcia.

La companyia GORAKADA ens proposa un joc en el qual la imaginació és el principal aliat per a recrear davant els nostres ulls mars, catxalots, personatges i aventures presents en l’obra. Tot això es materialitza en la ment de l’espectador mitjançant l’ús d’elements escènics, el ritme, l’humor, el treball dels actors i, sobretot, les paraules de Melville.

Bitels per a bebés

Quatre músics en moviment (violí, saxo, violoncel i percussions) i una ballarina us conviden a participar d’un càlid i emocionant homenatge a The Beatles.

Una proposta visual i sonora on xiquets, xiquetes i adults gaudeixen d’una selecció de cançons amb sofisticats arranjaments, interpretades per músics de contrastada trajectòria.

Tot embolcallat per una escenografia suggeridora, jocs amb vídeos interactius i la participació del públic amb instruments de percussió.

Adults i xiquets i xiquetes estan convidats a participar activament de l’espectacle. Els nens poden, fins i tot, entrar lliurement a l’espai escènic i interactuar amb els intèrprets.

Oopart, historia de un contratiempo

Una gentada espera expectant per veure la sorpresa que els oferirà l’artefacte mecànic temporal que tenen al davant. Res és el que sembla ser en aquesta aventura a través del temps.

Una peculiar tripulació, acabada d’arribar d’un viatge a través del temps, aterra davant dels nostres ulls i ens presenta la gran oportunitat de viatjar en el temps. Per tal d’aconseguir-ho, utilitzaran les seues habilitats físiques i els espectaculars números circenses. Però hui no és un dia qualsevol en la seua rutina de venedors ambulants. Manipular el temps a voltes té conseqüències…

Miguel Hernández, después del odio

Crit planteja un viatge a través de la vida i de l’obra del poeta d’Oriola a partir d’alguns elements que ja s’han convertit en valors sòlids de la companyia: una exquisida sensibilitat cap a la poesia, una sòlida interpretació i un ric acompanyament musical.

Com diu Alfons Cervera, després de l’odi ens queda l’escriptura. I és en eixe moment quan apareix el muntatge de Crit, amb la seua rotunda vinculació amb la realitat d’un temps i d’un poeta. Un magnífic apropament a la vida i a l’obra de Miguel Hernández.

Las madres presas

El text autobiogràfic de Manuela Ortega rememora precisament l’episodi que va canviar per sempre la seua vida: l’entrada a la presó de la mare per encobrir els maquis. Un capítol cruel de la postguerra franquista que al mateix temps és un homenatge a totes aquelles dones amb un sentit innat de la dignitat que van fer de la perseverança un manifest de revolucionària resistència.

Pilar Martínez ha convertit aquest relat en un compromés i emocionant monòleg del teatre documental. Una veritat profunda il·lumina els seus ulls, amb el desig de compartir la memòria de les veus enterrades.