Ready to act
Abril amb Nuria Legarda
Un entrenament sistematitzat per alliberar la teua disponibilitat com intèrpret, explorant nous territoris emocionals, des del cos, el joc i l’impuls creatiu.
Enllaçar producció rere producció, bolo rere bolo, pot fer que el nostre cos entre en un estat de decaïment i de rutina. Sense saber com el que és creatiu es converteix en “anar a treballar”, “anar al cole”, “produir en cadena”.
Podem trobar-nos amb la incòmoda sensació d’agrair estar en actiu, però haver perdut el plaer de crear. Sensació que segurament s’allunya del que ens va fer triar esta professió que és l’energia vital d’explorar i sentir-nos en llibertat. Fugir d’este “fastig” fonamenta la meua obstinació en buscar estratègies per cultivar un estat creatiu constant com a principi inesgotable de plaer.
Com a directora i coreógrafa combine la producció amb la investigació, mantenint eixos espais de búsqueda per mínims que siguen, amb el compromís d’alimentar la connexió cos-ment, de potenciar l’experimentació, i impulsar en cada intèrpret l’estat de llibertat i plaer creatiu.
Amb la voluntat de que pugues experimentar més enllà dels recursos que utilitzes habitualment i ajudar-te a eixir dels terrenys interpretatius coneguts, propose este curs en el que t’ofereix una sèrie d’exercicis que desperten la “guaita” del cos i situacions escèniques dissenyades, perquè “transites” a partir de la idea de joc com a procediment. Que pugues entrenar la teua disponibilitat emocional, accedint a este flux creatiu il·limitat que és la base de la disciplina actoral, com a un atleta, un músic o un ballarí entrena en la seua. Et propose entrenar el “compromís” amb la regla de joc que planteja la situación, i que en lloc d’especular o psicologitzar amb això, et permetes des de l’honestedat del “ací i ara”, que la veritat emocional impere i que produïsca la il·lusió d’allò que “representes”, d’una manera personal i única: la teua.
Que experimentes en la teua actuació un estat de ductilitat, de detall i de llibertat creativa fora de prejuí, en la connexió i la disponibilitat física, mental i emocional, en la qual el que et guie siga el plaer de sentir-te en flow amb el teu impuls creatiu genuí.
Objectius
- Ampliar l’escolta del cos.
- Augmentar la connexió amb l’impuls intern.
- Desenvolupar la capacitat d’intuició i joc.
- Practicar el compromís amb la regla del joc.
- Desplegar la disponibilitat emocional a partir dels estímuls que sorgixen alcomprometre’s amb la regla de joc.
- Apropiar-se de l’estar present ‘moment a moment’, ‘ací y ara’.
- Acceptar l’arbitrarietat natural del caràcter de les emocions.
- Detectar els límits i els prejudicis propis que sorgixen davant el joc.
- Potenciar el plaer del joc.
Descarregues
Horario de Secretaría Escuela
De lunes a viernes de 9:00 a 13:00h y de 17:00 a 18.30h
Para más información, escola.escalante@dival.es
o al teléfono 601 738 316
Centre Juvenil d’algirós
C/Campoamor, 91
46022 Valencia
M. 601 738 316
Curs del 23 al 26 d’abril
Horari : De 09:30 a 14:45
ABRIL | ||||||
DILLUNS | DIMARTS | DIMECRES | DIJOUS | DIVENDRES | DISSABTE | DIUMENGE |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 |
08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 09:30 > 14:45 |
24 09:30 > 14:45 |
25 09:30 > 14:45 |
26 09:30 > 14:45 |
27 | 28 |
29 | 30 |
Nuria Legarda
Nuria Legarda, creadora i directora teatral, coreógrafa i investigadora escència, amb seu en Londres i Barcelona, aborda l’escena des de la dramatúrgia del cos i de la imatge. El seu treball ha sigut produït i presentat en prestigiosos teatres d’Europa com el Copenhagen Stage Festival (DK); Festival TNT Catalunya, Festival Temporada Alta Catalunya, Sala Beckett Barcelona, Festival NEO, Festival BAD, Topia Arts Center (EE.UU.), Centro Español de Nueva York (EE.UU.);, Espace Périphérique – La Villette Paris, (FR), CDN Reims (FR), O Espaço do Tempo en Montemor-O-Novo (PT) entre altres.
Com a coreògrafa ha col·laborat amb directors de la talla de Michael De Cock en L’alquimista, Teatre Nacional de Catalunya; José Troncoso en Las Asambleístas, Festival Internacional de Teatro Clásico de Mérida, Carme Portaceli en Frankenstein, Teatre Nacional de Catalunya; Roberto Romei en Lehman Trilogy, La Villaroel y Festival Grec; Julio Manrique en El curioso incidente del perro a medianoche, Teatre Lliure; David Selvas en Don Joan, Teatre Nacional de Catalunya entre otros.
Ha contribuit en el treball d’artistas com Paulo Duarte companyia la Mecanika en Andere en CDN de Strasbourg, Scène National Montbéliard, Printemps de Comédiens, Montpellier; Elinor Lewis en Orchard, en The Place’s Resolution, Livevibe dance, Choreodrome 2018 y Aerowaves 2019; Rubén Molina Cía. en Mátame, en Théâtre du Gymnase, París; Mary Galloway en Magdalene en Arcola Theatre, Battersea Arts, Londres.
Amb una extensa experiencia com a docent en Arts Escèniques, imparteix classes i tallers centrats en la búsqueda de noves formes de dramatúrgia, així com ferramentes d’interpretació en actuació i moviment. És professora associada en l’Institut del Teatre de Barcelona (ES), convidada per universitats, escoles de teatre i intercanvis internacionals com la Rose Bruford College (UK), Prima del Teatro Fondazione Teatro di Pisa, (IT) la Copenhagen International School of Performing Arts (DK).
Postgraduada en el Màster en Performance Making en la Goldsmith University of London (2016-2018). Llicenciada en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre de Barcelona. Graduada en Educació Musical per la Universidad de La Rioja. Té estudis de Grau Mitjà en Violoncel pel Conservatorio Profesional Pablo Sarasate, y de Dansa Clàssica i Contemporània en l’Escuela de Danza del Gobierno de Navarra.
Ha sigut becada a l’excel·lència artística, en diverses ocasions, per la Generalitat de Catalunya, a més de SGAE, la Fira de Tàrrega i el Govern de Navarra. És premiada per la seua òpera prima La cena (2008) com Millor Espectacle pel Premi Projectes d’Escenificació de l’Institut del Teatre de Barcelona. Becada per l’SGAE pel seu período d’investigació amb la companyia Peeping Tom (2018 – 2019 Brussel·les).