Skip to main content
Seminari

L’actor, la creació i l’escena

Del text cap a l’acció

75€
21/11/2023 24/11/2023

Fi d’inscripció: 10 de novembre

Info

Objectiu

Compartir i desenvolupar eines concretes i pràctiques per a l’actuació. Ampliar el registre creatiu i l’autonomia. Anàlisi de text. Retrobar l’espai de cerca i indagació que nodrisca i reavive el nostre desig i potència creadora.

Dinàmica de l’entrenament

Exercització per a incorporar els objectius tècnics plantejats en relació al text, a la comunicació, la imaginació i l’acció. Assaig i pràctica d’escenes (per parelles) que assemblen un assaig on el professor (director) explora i desenvolupa al costat de l’alumne (actor-actriu) diferents operacions que funcionen com a eines útils i decisives per al treball de l’actuació.

Contingut

La subtil, però enorme diferència entre actuar i accionar, entre estar i mostrar. Representar un pensament o una emoció o aconseguir un vertader procés de pensament que produïsca una emoció genuïna nascuda en l’ací i ara que ens proposa l’escena. La idea és pensar un actor independent, amb propostes pròpies, que tinga les estratègies per a proposar i resoldre les escenes i les armes necessàries per a dur a terme les seues idees; així com la mal·leabilitat per a incorporar les propostes de la direcció i transformar-les en motors propis que enriquisquen el seu treball. L’enemic major per a un actor és l’actuació, si aquesta se situa per davant de la pròpia acció del personatge, apareixent així (com a simple representació), quan l’ocupació de l’actor es dispersa i no troba el focus que el concentre en el seu objectiu. L’anàlisi del text ha de servir-nos com un impulsor, més que com un panorama inabastable0 que ens genera impotència. Els personatges i les seues diferents capes de veritat, contradicció, mentides i transicions poden sorgir d’una anàlisi profunda però pràctica que ens revele unitats definides que íntegrament conformen el mapa del personatge. En relació a l’acció necessitem definir quin significat real té per a nosaltres aqueixa paraula. Si acordem que l’ocupació essencial del personatge és la modificació (ja siga de l’altre o de si mateix) per tant aquest és el seu objectiu, trobem que l’acció és un eix que ens organitza el pensament i l’actuació. L’emoció sorgirà del xoc natural de l’objectiu del personatge amb la seua oposició (conflicte) sumat a les circumstàncies humanes que ho conformen, aconseguint així una emoció genuïna i no forçada des de l’actuació.

Requeriments

Els treballs seran en parelles pel que es demana la selecció d’un company o companya i triar un material que tots dos senten útil per a treballar durant el taller. En cas de no poder trobar parella almenys portar proposta d’escenes perquè en la primeres classes puguem organitzar els duos restants.

Descarregues

Horario de Secretaría Escuela

De lunes a viernes de 9:00 a 13:00h y de 17:00 a 18.30h

Para más información, escola.escalante@dival.es
o al teléfono 601 738 316

Centre Juvenil d’algirós
C/Campoamor, 91
46022 Valencia
M. 601 738 316

Horari

Curs del 21 al 27 de novembre
Horario: De 09:00 a 14:00

 

NOVEMBRE
DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES DISSABTE DIUMENGE
01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
09:00 > 14:00
22
09:00 > 14:00
23
09:00 > 14:00
24
09:00 > 14:00
25 26
27 28 29 30
Professorat

Claudio Tolcachir

(Buenos Aires, 1975) Actor, director, docent, i dramaturg. Com a actor ha participat en més de trenta obres, amb directors com Daniel Veronese, Norma Aleandro, Carlos Gandolfo i Roberto Villanueva, entre altres. Com a director va fundar en 1998, juntament amb el seu grup, la companyia Timbre 4, amb la qual ha muntat els espectacles “Chau” “Misterix”, “Euridice”, “Jamón del diable”, sobre textos de Roberto Arlt, “Lisístrata”, i les següents de la seua pròpia autoria: “L’omissió de la família Coleman”, “Tercer cuerpo”, “El viento en un violín”, “Emilia”, “Dínamo” i “Próximo”. Ha dirigit espectacles amb altres companyies i productores: “Atendiendo al Sr. Sloane”, “Agosto”, “Buena gente”, “La chica del adiós”, “Sunset Boulevard”, “Todos eran mis hijos” i “Tribus”, muntatges tots ells estrenats a Buenos Aires. A més, a Espanya ha estrenat “Todos eran mis hijos” en el Teatre Espanyol de Madrid, “Emilia” en els Teatres del Canal de Madrid i “Tierra del fuego” en les Naus de l’Espanyol en Escorxador.
“Copenhaguen” de Michael Frayn, en el Teatre de l’Abadia i “La Máquina de Turing” en els Teatres del Canal de Madrid, “Tercer Cuerpo” en el Teatre Infanta Isabel de Madrid i “La Guerra de nuestros antepasados” en el Teatre Belles arts de Madrid. Aquests espectacles han realitzat extenses gires per tot el país. Pels seus treballs ha rebut els premis ACE, Clarí, María Guerrero, Teatres del Món, Teatre XXI, Ercilla, Ciutat de Palència i ha sigut nominat al premi Konex com un dels millors directors de la dècada.
Les seues obres s’han representat en més de vint països i han sigut traduïdes a sis idiomes.
Des de 2001 dirigeix juntament amb el seu grup l’espai cultural TIMBRE 4.
Claudio Tolcachir