L’étude o anàlisi activa del text
Desembre amb Benjamín Miñana
Fi d’inscripció: 23 de novembre.
Una escena resolta en improvisació psíquica, física i verbal sobre la base d’un traç o d’un tema acordat. L’étude és la lectura del text a través de les cames, la lectura pràctica de l’obra de l’autor que s’insereix en l’emoció, excloent-lo del raciocini. Est, recorre el text des de l’Èxode fins a la Circumstància Principal. Es denomina étude, a la improvisació que segueix la composició de manera precisa, sense passar necessàriament per les rèpliques del text.
Amb el mètode del étude, l’alumne coneix les regles que han d’aplicar-se tant als diàlegs com als monòlegs en la composició del text, amb la finalitat de poder aprofundir en el joc teatral. Entra en coneixement amb la gramàtica del mètode actiu del text, amb l’arquitectura de l’acció.
S’alterna sobre l’escena el treball teòric i analític, experimentacions, assajos pràctics i consells concrets (concernent a la preparació i la conducta dels *études i la presentació de la composició, seguits d’explicacions).
ESTUDI-LABORATORI
Dirigeix i concentra l’estudi sobre l’acció. Aquesta es desenvolupa en dos moviments de transformació:
- La transformació del text literari en text escènic per part del director d’escena cap al joc del comediant.
- La transformació per part del comediant de la composició suggerida pel director d’escena per a l’acció, el joc.
En conseqüència, l’objecte de joc està lligat a l’anàlisi de text. A través d’aquesta transformació, tant el director d’escena com el comediant desenvolupen les seues propostes escèniques.
La composició del text, és l’ordre de successió, suposa una de-construcció dels primers elements (anàlisis) i una nova elaboració. La composició és un treball de lectura del text per a l’acció. Tot el joc del comediant segueix una composició que pot ser del propi text o del seu natural escènic. Per a això utilitzarem el concepte de étude.
Contingut
- Com posar en moviment, en acció, en vida, el text dramàtic.
- L’anàlisi dramàtica (línia d’acció transversal).
- Distinció entre improvisació i étude.
- Existir en l´étude.
- Conduir el joc amb el company (seguint l’acció transversal).
- Reconéixer i secundar-se en les estructures psicològiques i estructures lúdiques.
- Les regles de la construcció del monòleg.
- L’art del diàleg i l’art de la composició.
Objectius
- Activar a la persona en el joc
- Unió entre acció física i existència psíquica
- Relació entre creador escènic i autor teatral
Text seleccionat per a l’estudi
“La gaviota”, de A.Chéjov.
Descargas
Horario de Secretaría Escuela
De lunes a viernes de 9:00 a 13:00h y de 17:00 a 18.30h
Para más información, escola.escalante@dival.es
o al teléfono 601 738 316
Centro Juvenil de algirós
C/Campoamor, 91
46022 Valencia
M. 601 738 316
Curs del 04 al 22 de Desembre
Horari: De 10:00 a 13:30
DESEMBRE | ||||||
DILLUS | DIMARTS | DIMECRES | DIJOUS | DIVENDRES | DISSABTE | DIUMENGE |
01 | 02 | 03 | ||||
04 10:00 > 14:00 |
05 10:00 > 14:00 |
06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 10:00 > 13:30 |
12 | 13 10:00 > 13:30 |
14 | 15 10:00 > 13:00 |
16 | 17 |
18 10:00 > 13:30 |
19 | 20 10:00 > 13:30 |
21 | 22 10:00 > 13:00 |
23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Benjamín Miñana
FORMACIÓ
CENTRES
- Escuela de Arte Dramático Anatoli Vassiliev. Moscú 2003-2005.
- École Internationnalle de théâtre Jacques Lecoq. (LEM) Paris 2001-2002.
- École Phillipe Gaulier, Londres 2000-2001.
- École Internationnalle de théâtre Jacques Lecoq. París 1998-1999.
- Stage internacional de “Commedia dell´Arte” Antonio Fava, Padova-Italia 1997.
EXPERIENCIA PROFESSIONAL
- Projecte “Ezerezetik Hondatzera”.
- Projecte Pr“Klasikoak Lorategi”.
- Projecte “Oblicuo Perfecto”.
- Projecte “Pretérito Imperfecto”.
Laboratori Internacional Anatoli Vassiliev 2005/2016.
- Projecte de creació. Polonia 2013/2016. Instituto Grotowski, Wroclaw.
- Projecte de pedagogia teatral. Italia 2011/2013. Fund. Venecia/Centro Paolo Grassi.
- Projecte de direcció escènica II. Barcelona 2008/2011 Institut del teatre/AISGE.
- Projecte de direcció escènica II. Paris 2005/2008. Origen de las tradiciones.
- Fundación ARTA/Théâtre de la Cartoucheri.
- A. Chéjov, El desconocido.
- L. Pirandello, II y III acto Seis personajes en busca de autor.
- Platón, (Ión, Critón, Menón).
- W. Shakespeare, III y IV acto Romeo y Julieta.
- H. Ibsen, I y II acto Un enemigo del pueblo.
Projectes de direcció escènica, dirigits i no produïts
- “Juan eta rosa”, línea de acción de la obra de A. Txekhov “Las tres hermanas” 2023.
- “Los amantes suicidas” de Amijima de Chikamatsu, Zabala 2022.
- “Los espacios sonoros en Anfitrión de Molière”. Astra 2020-21.
- ”La física cuántica del Rey Lear”. Astra 2020-21.
- “El Ayunador”. Basado en el cuento de F. Kafka . Bilbao 2021.
- “La Coz”. Basado en el cuento de L. Pirandello. Bilbao 2020.
- “La Mouette”. Inspirado en la obra de A. Chéjov. Donostia 2019.
- “Matinée Pirandello”. Inspirado en la obra seis personajes en busca de un autor de
- L. Pirandello. Urdaibai 2019.
- “Los Demonios”. Inspirado en la obra de F. Dostoievski. Urdaibai 2018.
- “Hiroshima – Gernika”. Inspirado en la obra hiroshima mon amour de M. Duras.
- Urdaibai 2017.
- “Las Prozorov”. Inspirado en la obra las tres hermanas de A. Chéjov. Urdaibai 2016.
- “Vida y Destino”.Inspirado en la obra de Vassili Grossman, Urdaibai 2015.
Projectes de direcció escènica produïts
- Helena de troya de Iannis Ritsos. Ruinas griegas de Empúries. Girona, 2009.
- Cia Universitat de Barcelona, (Historia del arte) –UB, Bcn 2008-11.
La gaviota, A. Chejov.
Lectura dramatizada de Ivanov A.Chéjov. - Compañía Escuela de Arte dramático Anatoli Vassiliev, Moscú 2004.
Participación en la lectura dramatizada del Ulises de James Joyce. - Laboratori 1441, Barcelona-Paris 2005-2009.
Proyecto Szuletes. Nacimiento en 7 movimientos. - Proyecto Shakespeare: “Juliette” i “Hamlet, príncipe de Dinamarca”.
- Proyecto Chéjov: “Ivanov” i “El pabellón número 6”.
- Monólogos de tres obras, A.Chejov: “Trofimov, el jardín de los cerezos”, “Oncle Vania, tío
- Vania” i “Tuzenbach, Las Tres hermanas”.
- Compagnie du Cirque de Paris. Paris 2001-2003: “Trois histoires de Clown”, “La table”,
- “Les assiettes” i “Les verres”.
- Tribal Theatre, Ribera Alta 1999-2000
Proyecto moviments. Dirección del primer encontre de creadors internacionals.
Proyecto las cosas tienen vida propia, inspirado en la novela Cien años de soledad - de G.García Márquez.
- Compañía de la Universidad de Salamanca 1999-2000: “Teatro de calle”, “La familia X/Y” i “La oveja negra de A. Monterroso”.
- Aula Vella, Ribera Alta 1995-1997
Lecturas dramatizadas: “El Lazarillo de Tormes”, ”El perro del hortelano” i “El llibre de les bèsties”. - La Tarde. BCN 1994-1995: “Tres a cero (3-0)”
- Contradanza. BCN 1993: “Volver a los 17”, Poemes de V. Parra.