Seguir al conill blanc
Gener amb Marta Pazos.
Fi d’inscripció: 2 de Gener
Horari: Del 16 al 20 de Gener de 10:00 a 14:00h
En aquest taller teòric/pràctic la creadora escènica Marta Pazos comparteix la sistematització del seu treball d’interrelació de disciplines amb la literatura dramàtica clàssica i contemporània a través de la plàstica escènica.
Llançant propostes concretes, els/les participants generaran unitats que permetran l’observació de materials escènics amb la finalitat de percebre el punctum, el lloc on es deté la nostra pròpia mirada. Des del «com generem els impulsos creatius» fins al «per què hui no funciona el que ahir ens va emocionar a la sala d’assajos», el procés artístic és un enigma. A vegades la troballa és una qüestió de combinatòria, d’intuïció. A partir del ritme i l’escolta, s’abordarà la convivència dels diferents plans en les escenes, els vincles que es produeixen entre elles i la intuïció per a dirigir la mirada del/l’espectador/a.
Es treballaran amb alguns dels components que defineixen el treball de la directora, com l’aparició de monstres, l’inesperat, la humanització de conceptes, el simbolisme o la creació d’universos fantàstics amb atmosferes evocadores o inquietants.
Objectius
- Reformular la relació actriu/actor, dramaturg/a, director/a, i replantejar els rols en el procés creatiu.
- Implementar l’autonomia creativa del grup i les singularitats.
- Desenvolupar la capacitat de joc, imaginació i intuïció artística.
- Generar “disparadors creatius” a partir d’eixos temàtics i gestionar la informació generada per aquests.
- Estudiar el tempo, ritme i espai com a elements fonamentals del text escrit per a la posada en escena.
- Que les/els participants siguen capaços de vincular el seu treball al seu context, a través de l’observació precisa de l’entorn.
- Reconeixement del cos, veu i de la identitat creadora.
- Seminari dirigit a actrius, actors, directors/es, escenógrafs/es, dramaturgs/es, ballarins/es, iluminadors/es…
Necessitats per als/les participants: Roba de treball, llibreta i botella d’aigua.
Descargas
Horario de Secretaría Escuela
De lunes a viernes de 9:00 a 13:00h y de 17:00 a 18.30h
Para más información, escola.escalante@dival.es
o al teléfono 601 738 316
Centro Juvenil de algirós
C/Campoamor, 91
46022 Valencia
M. 601 738 316
Curs del 16 al 20 de Gener.
HORARI: De 10:00 a 14:00
GENER | ||||||
DILLUNS | DIMARTS | DIMECRES | DIJOUS | DIVENDRES | DISSABTE | DIUMENGE |
01 | ||||||
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 10:00 > 14:00 |
17 10:00 > 14:00 |
18 10:00 > 14:00 |
19 10:00 > 14:00 |
20 10:00 > 14:00 |
21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Marta Pazos
És directora d’escena de teatre i òpera, escenògrafa, dramaturga, figurinista, intèrpret i artista visual. És una de les creadores més rellevants de l’avantguarda escènica espanyola. La seua obra destaca per una dimensió plàstica i una emancipació estètica més enllà d’un teatre realista difuminant les fronteres entre la ficció i el real. Els seus muntatges tenen una forta càrrega de bellesa i un impacte visual que roman en la retina del públic durant llarg temps.
Llicenciada en Belles arts per la Universitat de Barcelona en l’especialitat de pintura, després de vint anys de desenvolupament autodidacta, completa la seua formació en Itàlia laureándose en la Scuola Cònia de la Societas Rafaello Sanzio dirigida per Claudia Castellucci.
Des de l’any 2000 dirigeix teatre i òpera per a entitats com el Centre Dramàtic Nacional, Teatre Real, Teatre Espanyol, Teatre Lliure, Teatre de l’Abadia, Centre Dramàtic Galego o DT.
Scène Nationale de França. En 2007 fonga la seua pròpia companyia Voadora, amb la qual signa alguns dels seus muntatges més emblemàtics fins a la seua dissolució en 2022.
Entre les seues posades en escena destaquen l’estrena mundial de l’òpera Je suis narcissiste, de Raquel García Tomás, finalista en els International Opera Awards 2020 com a millor estrena mundial; les versions de les obres de Shakespeare Othello, Somni d’una nit d’estiu o La tempestat; les versions de les obres de Federico García Lorca Comèdia sense Títol i Viatge a la Lluna; o Garage, un treball sobre el paper de la dona en la indústria automobilística protagonitzat per treballadores de PSA Peugeot Citröen.
Ha rebut el Premi d’Honor al mèrit en les arts escèniques de la MIT Ribadavia, el Premi d’Honor Dorotea Bárcenas 2018 i quatre Premis de Teatre María Casares com a directora d’escena i escenògrafa.