L’actor, la creació i l’escena
Del text cap a l’acció
Fi d’inscripció: 10 de novembre
Objectiu
Compartir i desenvolupar eines concretes i pràctiques per a l’actuació. Ampliar el registre creatiu i l’autonomia. Anàlisi de text. Retrobar l’espai de cerca i indagació que nodrisca i reavive el nostre desig i potència creadora.
Dinàmica de l’entrenament
Exercització per a incorporar els objectius tècnics plantejats en relació al text, a la comunicació, la imaginació i l’acció. Assaig i pràctica d’escenes (per parelles) que assemblen un assaig on el professor (director) explora i desenvolupa al costat de l’alumne (actor-actriu) diferents operacions que funcionen com a eines útils i decisives per al treball de l’actuació.
Contingut
La subtil, però enorme diferència entre actuar i accionar, entre estar i mostrar. Representar un pensament o una emoció o aconseguir un vertader procés de pensament que produïsca una emoció genuïna nascuda en l’ací i ara que ens proposa l’escena. La idea és pensar un actor independent, amb propostes pròpies, que tinga les estratègies per a proposar i resoldre les escenes i les armes necessàries per a dur a terme les seues idees; així com la mal·leabilitat per a incorporar les propostes de la direcció i transformar-les en motors propis que enriquisquen el seu treball. L’enemic major per a un actor és l’actuació, si aquesta se situa per davant de la pròpia acció del personatge, apareixent així (com a simple representació), quan l’ocupació de l’actor es dispersa i no troba el focus que el concentre en el seu objectiu. L’anàlisi del text ha de servir-nos com un impulsor, més que com un panorama inabastable0 que ens genera impotència. Els personatges i les seues diferents capes de veritat, contradicció, mentides i transicions poden sorgir d’una anàlisi profunda però pràctica que ens revele unitats definides que íntegrament conformen el mapa del personatge. En relació a l’acció necessitem definir quin significat real té per a nosaltres aqueixa paraula. Si acordem que l’ocupació essencial del personatge és la modificació (ja siga de l’altre o de si mateix) per tant aquest és el seu objectiu, trobem que l’acció és un eix que ens organitza el pensament i l’actuació. L’emoció sorgirà del xoc natural de l’objectiu del personatge amb la seua oposició (conflicte) sumat a les circumstàncies humanes que ho conformen, aconseguint així una emoció genuïna i no forçada des de l’actuació.
Requeriments
Els treballs seran en parelles pel que es demana la selecció d’un company o companya i triar un material que tots dos senten útil per a treballar durant el taller. En cas de no poder trobar parella almenys portar proposta d’escenes perquè en la primeres classes puguem organitzar els duos restants.
Descargas
Horario de Secretaría Escuela
De lunes a viernes de 9:00 a 13:00h y de 17:00 a 18.30h
Para más información, escola.escalante@dival.es
o al teléfono 601 738 316
Centro Juvenil de algirós
C/Campoamor, 91
46022 Valencia
M. 601 738 316
Curs del 21 al 27 de novembre
Horario: De 09:00 a 14:00
NOVEMBRE | ||||||
DILLUNS | DIMARTS | DIMECRES | DIJOUS | DIVENDRES | DISSABTE | DIUMENGE |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | ||
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 09:00 > 14:00 |
22 09:00 > 14:00 |
23 09:00 > 14:00 |
24 09:00 > 14:00 |
25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |